EL NOVO LUNARIO DE £A SERENISSIMA, el rega£o par i Veneti


DA METER SOTO L'ALBERO DE NADAL!

I LUNARI gera na tradithion antica, ne £e campagne e cità de la Venezia, stanpadi in genere in quel de Bassan, i vegneva vendudi da anbulanti porta a porta o durante £e sagre.  'Sta tradithion bea che fa parte de la nostra storia popo£are ze sta ripresa da qualche ano da "El Lunario de £a Serenissima" , co risultati strepitosi.
El so lunario ze in resltà un picolo susidiario de storia veneta, cue£a che no i ne insegna ne le nostre sco£e par capirse, e 'verlo in cas apermete a tuta la fameja (picoli e genitori) de riconosser mejo e nostre antiche raixe.
El ze scrito co £a grafia veneta unitaria, e carateri molto eleganti, altro motivo par ciaparlo in man ogni dì e inpratichirse lezendo fati e storie del nostro antico popolo veneto.
Girando le pagine trovo varie schede, la prima dedicà a £a stele de Isola Vicentina, in cui se trova scrito par la prima volta el nome dei Veneti, a l'epoca Venetkens. Dopo altre schede vien dedicà a le Pasque veronezi, a la Guera de Cambrai, che segna la vera rinasita de la nostra Nathion, rifondada da Venezia, po' ancora un capito£o dedicà a Giovani Poleni, gran sienziato de l'Università de Padova, che ga inventà la calcolatrice.
Me fermo qua, tosi e tose! Questa ze na strena elegante da far ai amisi più cari, o da regalarar a dipendenti e clienti e ze come regalar un libro, na rivista de storia. De storia veneta che l'Italia continua a negare.
Par farse£o mandar telefoné al nr. 347 4299231.

Commenti