£A STORIA E £A PATRIA NEGADE, I GIACOBINI DE IERI E DE ANCO', de G. P. Borsetto

De Gianpaolo Borsetto, Emerito veneto-venezian

Come che dise Andreas Beck “”Nelle ore storiche per un pugno di denari si trova sempre un Giuda”. Tuto se riferise ai giorni che gira intorno al funesto dodese magio 1797. Da quel zorno xe scatada l’operasion “damnatio memoriae” ne i confronti de £a mia e nostra Patria, de i omeni e done che se ga batuo per £a so salvesa. Xe scominsiada na distrusion sistematica de i sinboi de el Stato Veneto, oltre che del smembramento del so teritorio: ancuo i teritori de £a Repubblica Veneta xe divisi tra Italia, Slovenia, Croazia, Montenegro, Albania, Grecia, Turchia. El teritorio soto aministrasion italiana xe sta diviso tra £a parte che xe stada atacada a £a Lonbardia (Crema, Bergamo, Bressa) el resto tra Venezia Euganea, Venezia Tridentina, Venezia Giulia.


Ne £a nostra tera £a lingua uficial nol xe el Veneto, £a nostra Capital xe dichiarada cità d’arte e i Veneziani vien deportai in terraferma, al golfo de Venexia ghe xe sta canbià nome e se ciama mar Adriatico, ne e nostre scuole no se insegna £a nostra storia ma quea de altra zente, ne e nostre piase no svento£a £a bandiera che rapresenta el nostro popo£o, ne e nostre cità vien inpedio che se meta lapidi a ricordo de i nostri eroi perché gnanca £a memoria ga da restar e questo a riprova de £a “altezzosità superbiosa” de i atuai giacobini al potere, che deriva da £a presunsion de ritenersi i unici depositari de £a verità. E questo forse in nome de £a libertà, uguaglianza e fratellanza.
Mentre i giacobini veneti se schiera co i invasori francesi, larghi strati de popolasion dà vita a moti che sfocia e le "Insorgenze", fenomeno che xe ignorà da £a storiografia uficial, intenta a ceebrar £a “dispo-sizione democratica" de £a 'invasione francese de £a nostra tera. El confronto deventa guera civil, guera de popo£o, guera de resistenza, quando i insorti se trova contro altri veneti co£aborasionisti. Improvisa sul popolo veneto piomba la realtà del tradimento e de l’invasione e quando la sovranità e l’indipendensa de la Patria apar in pericolo ghe xe e prime manifestasioni de la volontà de reagir e de ribelarse contro le vioense, i abusi e e ofese.
E armate napoleoniche invasori reagise co brutaità contro i patrioti veneti che i vien procesai, fusiai, i paesi incendiai. Da na parte se schiera i popoli decisi a difender la so tera, la so storia, e so tradision, la bandiera con el leone di San Marco: xe l’ incarnasion del sigo trionfal de libertà. Da staltra Napoleone e i so aleati colaborasionisti giacobini.
In Russia £a lota antinapoleonica del 1812 vien esaltada come guera de popolo e i omini che se ga batuo vien considerai partigiani e patrioti; in Spagna i insorti antinapoleonici vien considerai eroi e i vien imor-talai nel famoso quadro de Francisco Goya, ma ne £a nostra tera veneta i insorti i xe ignorai o tratai come delinquenti. 
Come che dise Andreas Beck “”Nelle ore storiche per un pugno di denari si trova sempre un Giuda”. Tuto se riferise ai giorni che gira intorno al funesto dodese magio 1797. Da quel zorno xe scatada l’operasion “damnatio memoriae” ne i confronti de £a mia e nostra Patria, de i omeni e done che se ga batuo per £a so salvesa. Xe scominsiada na distrusion sistematica de i sinboi de el Stato Veneto, oltre che del smembramento del so teritorio: ancuo i teritori de £a Repubblica Veneta xe divisi tra Italia, Slovenia, Croazia, Montenegro, Albania, Grecia, Turchia. 
El teritorio soto aministrasion italiana xe sta diviso tra £a parte che xe stada atacada a £a Lonbardia (Crema, Bergamo, Bressa) el resto tra Venezia Euganea, Venezia Tridentina, Venezia Giulia. Ne £a nostra tera £a lingua uficial nol xe el Veneto, £a nostra Capital xe dichiarada cità d’arte e i Veneziani vien deportai in terraferma, al golfo de Venexia ghe xe sta canbià nome e se ciama mar Adriatico, ne e nostre scuole no se insegna £a nostra storia ma quea de altra zente, ne e nostre piase no svento£a £a bandiera che rapresenta el nostro popo£o, ne e nostre cità vien inpedio che se meta lapidi a ricordo de i nostri eroi perché gnanca £a memoria ga da restar e questo a riprova de £a “altezzosità superbiosa” de i atuai giacobini al potere, che deriva da £a presunsion de ritenersi i unici depositari de £a verità. E questo forse in nome de £a libertà, uguaglianza e fratellanza.
Mentre i giacobini veneti se schiera co i invasori francesi, larghi strati de popolasion dà vita a moti che sfocia e le "Insorgenze", fenomeno che xe ignorà da £a storiografia uficial, intenta a ceebrar £a “dispo-sizione democratica" de £a 'invasione francese de £a nostra tera. El confronto deventa guera civil, guera de popo£o, guera de resistenza, quando i insorti se trova contro altri veneti co£aborasionisti. Improvisa sul popolo veneto piomba la realtà del tradimento e de l’invasione e quando la sovranità e l’indipendensa de la Patria apar in pericolo ghe xe e prime manifestasioni de la volontà de reagir e de ribelarse contro le vioense, i abusi e e ofese.3
E armate napoleoniche invasori reagise co brutaità contro i patrioti veneti che i vien procesai, fusiai, i paesi incendiai. Da na parte se schiera i popoli decisi a difender la so tera, la so storia, e so tradision, la bandiera con el leone di San Marco: xe l’ incarnasion del sigo trionfal de libertà. Da staltra Napoleone e i so aleati colaborasionisti giacobini.
In Russia £a lota antinapoleonica del 1812 vien esaltada come guera de popolo e i omini che se ga batuo vien considerai partigiani e patrioti; in Spagna i insorti antinapoleonici vien considerai eroi e i vien imortalai nel famoso quadro de Francisco Goya, ma ne £a nostra tera veneta i insorti i xe ignorai o tratai come delinquenti.

Commenti